ABC MĄDREGO RODZICA

14 listopada 2012

Jak urządzić niezapomniane urodziny dziecka

Chcesz zor­ga­ni­zo­wać dziec­ku wspa­nia­łe uro­dzi­ny? Takie sza­lo­ne, nie­za­po­mnia­ne? Takie, któ­re będą wyjąt­ko­we, ory­gi­nal­ne i zabaw­ne. Takie, o któ­rych Twoje dziec­ko będzie jesz­cze bar­dzo wspominało?

 

 

 

rozmowa z dzieckiemJak rozmawiać z małym dzieckiem

Rozmowa z dziec­kiem to pozor­nie nor­mal­na codzien­na czyn­ność. Czy jed­nak potra­fi­my roz­ma­wiać z dzieć­mi tak, by chcia­ły do nas mówić? czy­taj więcej

 

 

 

Rodzice kontra dziadkowie

Nikt nie opo­wie tak cie­ka­wej histo­rii, jak dzia­dek i nikt nie zro­bi tak pysz­ne­go dese­ru jak bab­cia. Pomoc dziad­ków w wycho­wa­niu dziec­ka może być nie­oce­nio­nym wkła­dem w ich roz­wój. Gdy jed­nak prze­bie­ra postać inge­ro­wa­nia w słusz­ność rodzi­ciel­skich zasad wycho­waw­czych – sta­je się pro­ble­mem, a nawet źró­dłem rodzin­nych konfliktów.

(czy­taj wię­cej)

 

 

6‑latek w szkole

Od wie­lu mie­się­cy trwa­ją dość kon­tro­wer­syj­ne dys­ku­sje na temat słusz­no­ści podej­mo­wa­nia nauki szkol­nej przez dzie­ci sze­ścio­let­nie. Projekt zmia­ny prze­pi­sów w zakre­sie szkol­nej edu­ka­cji jest wychwa­la­ny przez jego twór­ców. Jednak rodzi­ce małych dzie­ci nie­chęt­nie odno­szą się do tego poli­tycz­ne­go entu­zja­zmu. Czy słusznie?

(czy­taj wię­cej)

 

Tata idealny

Dziś na szczę­ście odcho­dzi­my już od ste­reo­ty­pów, że wycho­wa­nie dzie­ci nale­ży do obo­wiąz­ków mamy. Współcześni tatu­sio­wie coraz czę­ściej reali­zu­ją pro­ste, ale jak­że mądre sło­wa, że „Ojcem może zostać każ­dy, ale trze­ba być kimś wyjąt­ko­wym, żeby zostać Tatą…”

(czy­taj wię­cej)

 

 

 

Kiedy zacząć wychowywać dziecko?

Młodzi rodz­ice bar­dzo czę­sto zas­tanaw­iają się, w któ­rym momen­cie roz­po­cząć wycho­wy­wa­nie dziec­ka, czy­li przy­go­towywanie do póź­niej­szych życio­wych ról. Wydaje się bowiem, że maleń­kie dziec­ko nie odbie­ra żad­nych wzor­ców, nie mówi, nie rozu­mie i wyma­ga wyłącz­nie zaspoko­je­nia jego potrzeb fizjo­log­icznych picia, jedze­nia i snu.

Więk­szość rodz­iców z tego wła­śnie powo­du odkła­da pro­ces wychowaw­czy aż do momen­tu, kie­dy dziec­ko zacznie mówić i jed­nocześnie rozu­mieć sło­wa rodz­ica, któ­ry przy ich pomo­cy „uczy”, co wol­no, a cze­go nie wol­no. (czy­taj wię­cej)

 

Dlaczego warto bawić się z dziećmi? 

Długie zimo­we wiec­zory z dzieć­mi nie muszą być nud­ne. Siedze­nie przed telewiz­orem i grę na kom­put­erze moż­na zastą­pić wspól­ną zaba­wą lub zaję­ci­ami man­u­al­nymi. W okre­sie przed­świą­tecz­nym naj­wię­cej rado­ści spra­wia malu­chom wspól­ne wykony­wanie świą­tecz­nych ozdób. Tego rodza­ju zaję­cia nie tyl­ko wzmac­ni­ają wię­zi mię­dzy rodzi­cami a dzieć­mi i budu­ją rodzi­ciel­ski auto­ry­tet, ale rów­nież rozwi­jają dzie­cię­ce zdol­ności man­u­alne i poczu­cie este­ty­ki (czy­taj wię­cej)

 

Kary cielesne w wychowaniu dzieci

Połowa pol­skiego spo­łe­czeń­stwa dekla­ru­je brak akcep­tacji do stosowa­nia kar cie­le­snych. Jed­nocześnie więk­szość z nas przyz­naje się do wyko­rzys­ta­nia tak zwa­nych klap­sów w wychowa­niu swo­ich dzie­ci. Czy klaps nie jest biciem? (czy­taj wię­cej)

Brak komentarzy

Wróć na stronę GŁÓWNĄ